Producenci

i-Leasing szybki leasing przez internet

i-Raty zakupy na raty przez internet

Zingali -włoskie kolumny tubowe 0
Zingali - cennik kolumn

 

 

Włoskie kolumny tubowe Zingali.

Każdy egzemplarz kolumn Zingali przed opuszczeniem fabryki jest wygrzewany przez 24h, a następnie mierzony w komorze bezechowej, gdzie certyfikat jakości wystawia najlepszy na świecie mikrofon firmy Bruel & Kjaer.

kolumny stereo Zingali design paleta kolorów 



Kolumny w kolorze sofy czy samochodu żony? Żaden problem.
Zingali produkowane są we Włoszech, a nie w Chinach, dlatego mogą wykonać  dla Państwa personalizowany egzemplarz w dowolnym kolorze, z liczącej ponad 200  odcieni, palety RAL, a nawet kolory specjalne. Na przykład czerwień Ferrari, a to ze względu na współpracę obu włoskich firm.

Zingali Zero Sei design nowoczesny gołębia biel i jasne drewno

 

Unikalne właściwości tub
Co oprócz wysokiej skuteczności przyciąga entuzjastów hornów?
Na głośnik tubowy można spojrzeć jako na transformator dopasowujący impedancję między membraną, a powietrzem. Kiedy membrana drga wytwarza się przed nią fala ciśnienia akustycznego. To jest muzyka, którą słyszymy. Precyzyjne przeniesienie ruchu membrany na ruch powietrza, wcale nie jest taką prostą sprawą ze względu na znaczne różnice w gęstości między tymi dwoma drgającymi ośrodkami. Można to opisać jako niedopasowanie impedancyjne.

Jak doskonale wiadomo, dźwięk znacznie lepiej rozchodzi się w gęstych ośrodkach. W głośnikach to membrana jest tym znacznie gęstszym materiałem (wysoka impedancja), a powietrze tym o niskiej gęstości. Tuba zachowuje się jak transformator dopasowujący między ciałem stałym - membraną, a gazem, działając jako pośrednie medium i wstępny akcelerator zwiększający ciśnienie, a tym samym gęstość powietrza w pobliżu membrany. Przez to głośnik osiąga większą sprawność przenoszenia mocy z membrany na powietrze.

 

 Mniejsze straty to znacznie szybsza odpowiedź impulsowa co przekłada się na dynamikę, szczegółowość, mniejsze zniekształcenia, szybsze transjenty. Znacznie lepiej też przenoszą bardzo ciche i bardzo głośne dźwięki z czym ma problemy wiele konwencjonalnych głośników.

 

 


 

 



Reportaże z fabryki Zingali pod Rzymem

Recenzenci Magazynu Audio Video, AudioLifeStyle, HiFi Choice Polska, HiFi Philosophy
i Sound Rebels w fabryce Zingali pod Rzymem:



http://soundrebels.com/artykuly/reportaze/item/245-zingali-factory-tour


http://audiolifestyle.blogspot.com/2014/01/sztukmistrz-zingali.html


http://hifiphilosophy.com/relacja-z-wyprawy-do-siedziby-zingali/

 

https://hi-fi.com.pl/prezentacje-lista/2424-w%C5%82oskie-jak-ferrari.html

 

Zingali renzja HiFi i Muzyka

Zingali recenzja opinie 

 

 

 

 

 Recenzje i nagrody branżowe

 

Golden Analog 2019 - Nagroda Główna - Zingali Client Evo 3.15
Golden Analog 2014 - Cena/Jakość  - Zingali Twenty Evo 1.2
Kolumny Roku - HiFi i Muzyka (2014) - Zingali Home Monitor 2.6
Wybór Redakcji - HiFi Choice Polska - Zingali Home Monitor 2.8


Japan Audio Component of the Year 2009 - Zingali Twenty 1.12
Swing Journal Jazz Component Award  2008 - Zingali Twenty 1.12

Stereo Sound - Grand Prix 2008 - Zingali Twenty 1.12
Japan Audio Component of the Year 1997 - Zingali Twenty 1.12

 


Nagroda Główna Golden Analog 2019

Kolumny roku 2019 / 2020  Zingali Client Evo 3.15 - Golden Analog - Nagroda Główna - Piotr Ryka

 

"JEDNE Z KILKU NAJLEPSZYCH KOLUMN NA ŚWIECIE!"
Piotr Ryka, hifiphilosophy.com

https://hifiphilosophy.com/recenzja-zingali-client-3-15-evo/?caly-artykul=1

 

 

Zingali Twenty 1.2 Evo recenzja opinie Nagroda Golden Analog - hifiphilosophy.com

 

Zingali Twenty 1.2 Evo

Nagroda Golden Analog  2014 od hifiphilisophy.com

"Grało to aż tak dobrze, tak realistycznie i z tak rozbudzonymi emocjami, że po trzech godzinach byłem kompletnie wykończony… ”

 

"Znakomite włoskie kolumny, oferujące pełny high-end za znośne jeszcze pieniądze, ale przede wszystkim wyposażone w wyjątkowe głośniki tubowe Omniray, czyniące dźwięk bardziej trójwymiarowym i plastycznym niż u odpowiedników konkurencji, nawet tych znacznie droższych. Do tego wspaniała stolarka i najwyższej klasy pokrycia lakiernicze ze znakomicie wyposażonej fabryki Zingali. Włoska robota w mistrzowskim wydaniu.
A Italia i muzyka to skojarzenie oczywiste.
"

 

http://hifiphilosophy.com/recenzja-zingali-twenty-1-2-evo/

 

 

 Zingali Home Monitor 2.8

 

 

 

Zingali HomeMonitor 2.6 recenzja Maciej Stryjecki - HiFi i Muzyka
Nagroda Kolomny Roku 2014r

"Zingali grają ze swobodą i dojrzałością. Nie tracą czasu na prymitywne, choć emocjonujące z początku działania. To propozycja dla ludzi, którzy w swoim życiu już dużo słyszeli i chcą wrócić do źródeł. Przypomnieć sobie, od czego się wszystko zaczęło. Home Monitory muzykę podają relaksująco, płynnie, pokazując emocje zapisane między pięcioliniami. A że subtelnie, to znaczy - dla wrażliwych. Tych przykują do fotela; innych niekoniecznie. Jak mawia niezbyt stare przysłowie: "Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego"."

https://hi-fi.com.pl/kolumny-testy-lista/2486-zingali-home-monitor-2-6.html

 

kolumny Zingali nagrody

 

 

 


 

 

Od września 2019 firma Zingali wprowadziła nowe warianty wykończenia i nowy cennik kolumn.

 

Wraz z drobnymi zmianami konstrukcyjnymi rozgraniczono opcje wykończenia na trzy grupy:
Satin, Laquer, Solid Wood

Satin to satynowa biel lub czerń, najprostszy wariant. Laquer to ekskluzywa opcja, jednego z 200 odcieni palety RAL (lakierów samochodowych) plus opcjonalnie drewniane fronty i tył. Nowy, najdroższy wariant to Solid Wood, lite drewno tulipanowca amerykańskiego, którego można wybrać w kilku opcjach bejcowania: natural, cherry, light cherry, walnut. Do tego lakierowanie na płysk lub mat.

www.zingali.pl

 

 

 Wizyta polskich recenzentów w fabryce Zingali. Show room:

 Fragment programu "Domy Gwiazd" -  Kasia Nova i jej domowy sprzęt grający

 

 

 

 

 

 

 

Opinie o kolumnach Zingali w systemach audio GFmod.
Forum audiostereo.pl i audiohobby.pl

 

 

http://www.audiostereo.pl/podlogowki-20-30-tys-wokale-jazzu-electro-16m2_128252.html/page__view__findpost__p__3881698

"Słyszałem te Zingali Monitor 2.8 - bardzo ciekawe brzmienie.
Szybkie / sprężysty mocny bas / dużo informacji na środku ale podanych w gładki sposób [ co zaskakuje bo z tubki ] / barwa - pastelowa ( ale to zależy od elektroniki)...
Na wysokie tony nie zwróciłem uwagi -  więc zszycie raczej musiało być [ zresztą tam nie ma czego szyć bo ciągnie jeden głośnik od 1500Hz do samej góry ] też dobre i wtopione w całość...
Wytwarzają dość potężny i obszerny  obraz muzyczny / taki rozmiar potrafi się udusić w 16 m2 - może się wszystko nakładać..będzie kocioł....i całkowity bałagan na scenie...
Niemniej jeżeli " zagrają " w Twoim metrażu ...to w większym będzie tylko lepiej / a istnieje taka możliwość - bo mają takie kapkę estradowe zacięcie i szybkie membrany..
Bas - refleks / umieszczony na spodzie kolumny może też w tym  znacząco pomóc..
Musisz to sprawdzić osobiście / wypożyczając..."

 

 

 

OPIS KONFIGURACJI SYSTEMU AUDIO:


Kolumny/ speakers: Zingali Twenty 1.2 Evo

Końcówka mocy/power amp: Burson Timekeeper

Preamp: Dayens Ecstasy IV Pre (transformatorowy)

DAC: M2Tech Vaughan GFmod

Kable: Entreq Discovery,  Entreq Challenger i Apollo

USB-SPDIF: M2Tech HiFace Evo GFmod  + M2Tech Evo Clock GFmod + M2Tech Evo Supply + kabel Entreq Atlantis USB

 

 

 

OPINIE O SYSTEMIE GFmod z Zingali na AUDIOSHOW 2013
forum audiostereo.pl i audiohobby.pl


AudioTekne To był nienaturalny dźwięk. Duże podbarwienia, wypchnięta średnica. Trąbka w głowie a nie w przestrzeni. Tak nie gra muzyka. Nie da rady zagrać np. symfoniki.
Z tub dobrze zagrały tylko Zingali. Równo i pełnym zakresem. Reszta to podbarwione oszustwo. Ale rozumiem, że są amatorzy takiego typu dźwięku. To nie jest poprawny a tym bardziej najlepszy dźwięk.
http://www.audiostereo.pl/audio-tekne-high-end-to-za-malo_107011.html/page__view__findpost__p__2991389


Podpisuję się obiema rękami pod słowami Arka. Dla mnie Zingali było odkryciem, nie sądziłem że tuby mogą zagrać tak subtelnie i jednocześnie detalicznie. W tym sensie grało to bardziej kompletnie niż Audio Tekne. To ostatnie, owszem robi wrażenie, ale ja to oceniam jako zauroczenie odmiennością. Oczywiście, może się podobać, ale nie jest to system neutralny, więc nie może być referencją.
http://www.audiostereo.pl/audio-tekne-high-end-to-za-malo_107011.html/page__view__findpost__p__2991556


Chwila odsapniecia to napisze ze mnie zahipnotyzowal dzwiek w pokoju Zingali/Entreq.
Ta spojnosc, szybkosc,potega i organiczna gladkosc. Cos niesamowitego. Pokoj niezaduzy a ludzie nawet na podlodze przykucali zeby posluchac muzyki. No i ze to ze zwyklych plikow lecialo to niewiarygodne. Ktos z sali poprosil o fortepian. Jak to zagralo...
W pelni sie zgadzam z tym co Piotr Ryka napisal na swojej stronce "Brzmiało to jak potężny muzyczny miech, przy którym zwykła reprodukcja gra niczym papierowa, ze zrolowanej gazety sporządzona trąbka." Duze brawa za caly ten tor, bo byl naprawde swietnie zgrany!
http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2993216


Zingali Twenty Evo rzeczywiście grały przepięknie i prawdę powiedziawszy liczę na to, że uda mi się wreszcie gdzieś posłuchać client evo
http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2993271

No ale jak Roger miał je w dystrybucji i nawet grały na AS to niewielu się na nich poznało, a graja te paczki,że hej!

 

http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2993277

Dłużej posłuchałem wczoraj Zingali. Grały dla mnie pierwszorzędnie. Zapewne dzięki moim myszom :)
http://www.audiostereo.pl/wysokoskuteczne-kolumny-hi-end_105462.html/page__view__findpost__p__2987774

 

Kolega dzwonił do mnie z pokoju GFmod i też był zafascynowany  kolumnami Zingali, myślał, że to są jakieś potwory, ale nie są duże, i mówił, że pięknie grały.
http://www.audiostereo.pl/wysokoskuteczne-kolumny-hi-end_105462.html/page__view__findpost__p__2987787

 


To ja widziałem to tak:
W stereo:
Zingali - wybitne.
Ardento + ich wzmaki - wybitne
Magnepan z Pliniusem - bardzo otwarty system, fajny
Lampizator - wypadł świetnie, wysoka kultura i intymność brzmienia.
Reimio całkiem całkiem
http://audiohobby.pl/topic/4/7987/1


Gratuluje dobrze zgranego systemu. W większości pokojów nie było tej synergii.
Z czego wynikała pewna miękkość, barwność dźwięku. Nie było w torze lamp, a brzmiało bardzo analogowo.
http://www.audiostereo.pl/wysokoskuteczne-kolumny-hi-end_105462.html/page__view__findpost__p__2990082

O Zingali cały czas piszą i chwalą,...o innych,  jak nie piszą, to znaczy że nie było, albo nie godne zainteresowania.
http://www.audiostereo.pl/wysokoskuteczne-kolumny-hi-end_105462.html/page__view__findpost__p__2990189

 


 Preamp to Dayens http://www.dayens.rs/eng_ecstasy4_pre.html, a końcówka to Burson http://bursonaudio.com/Burson_Timekeeper.html . W tym pokoju grało naprawdę dobrze, a zasługa w tym i wymienionych już elementów, w tym kolumn Zingali, ale i sporej ilości akcesoriów Entreq (mówię raczej o kablowo-prądowych)
http://www.audiostereo.pl/wysokoskuteczne-kolumny-hi-end_105462.html/page__view__findpost__p__2990259
 


W tym roku widoczny był napływ wystawców kolumn wysokoskutecznych , to cieszy .
Chyba jedynie Zingali udało się odpowiednio zaprezentować kolumny pisze chyba bo mimo powrotu do tego pokoju  nie udało mi się posłuchać własnej muzy natomiast tą co oferował wystawca dawała pełną przyjemność z obcowania a )  z Tubami b ) z muzyką .
http://www.audiostereo.pl/wysokoskuteczne-kolumny-hi-end_105462.html/page__view__findpost__p__2990374




Zingali, to było granie.  W tym roku zresztą można było usłyszeć wiele dobrych Tubowych głośników
to cieszy .

http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2988861

 


zastanawia niedopasowanie  skali pokazu/prezentacji do pokoju.zrobiono krzywdę Loganom,Utopiom.JBL-om.
nikt nie prężył muskułów w pokojach Zingali/Entreq czy JAG-stąd naturalny,dobry sposób grania,bardzo miła prezentacja Wilson Audio Sophia/Audio Research. Bardzo fajna prezentacja Reimyo-niestety muzyka dla mnie niestrawna.
http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2987754



Moje najogólniejsze wrażenia z ostatnich 2 dni, to było "audiofilsko". Z naciskiem na technicznoć/detaliczność. W większości pokojów za mało wypełnienia/masy. Szczególnie te wszystkie wąskie słupki i monitorki. Scena zbyt odległa, mało namacalna.

Systemy, które zapamiętałem pozytywnie:

>> Zingali + Dayens - Bardzo subtelny dźwięk, świetne wypełnienie z zachowaniem separacji, detalu i sceny. Lekko ocieplony i zaokrąglony dzwięk. Okazuje się, że góra z dużego drivera kompresyjnego może brzmieć dobrze.
>> Lampizator - system niezrównany pod względem dynamiki i midbasowego strzału. Była barwa, wypełnienie, detal, emocje. Jedyna rzecz, która mi kompletnie nie pasuje to karykaturalnie powiększone źródła na scenie. Usta wokalistki miały z pół metra szerokości.
>> Stare Tannoy'e - pierwszy raz miałem okazję posłuchać, zaskakująco przyjemne granie


A teraz systemy, po których spodziewałem sie więcej:

>>Rockport, McIntosh - detal imponujący, energetyczna góra, ale niestety zabrakło mi masy i wypełnienia, a co za tym idzie kontaktu z wykonawcą, emocji. Co przeszkadzało najbardziej to rezonans w pomieszczeniu, mimo że miałem dobre miejsce. Może w pierwszym rzędzie było lepiej.
>>Tad - cały czas uważam, że to bardzo dobre granie. W zeszłym roku było epiej. Jak dla mnie ciut zbyt mało emocjonalne
>>Bodnar, Sonido - w zeszłych latach znacznie lepiej. Jak widać w tubie grają ciekawiej. W tegorocznym BR (lub MLTL) to już nie to samo.

>>Dynaudio - zbyt misiowato
>>Avantgarde - bardziej techniczny i mniej bezpośredni dźwięk niż w poprzednich latach, ale nadal bardzo dobry.
>>Ktema - barwny i przyjemny, pastelowy dźwięk, ale potwornie zmulone pod względem dynamiki. Gorzej niż
>>Boeanicke - uciekłem niestety od razu ze względu na silny rezonans na wyższym basie. Może na innym repertuarze albo w innym miejscu na widowni było lepiej.
>>Wstęgi - najogólniej, systemy na wstęgach mi się nie podobały. Totalny brak naturalności. Może być jako supertweeter.
>>Ancient - może fajne na biurko, ale na pewno nie do grania w salonie

http://audiohobby.pl/topic/4/7987/2


"arek67
To był nienaturalny dźwięk. (Audio Tekne - przyp. lancaster) Duże podbarwienia, wypchnięta średnica. Trąbka w głowie a nie w przestrzeni. Tak nie gra muzyka. Nie da rady zagrać np. symfoniki.
Z tub dobrze zagrały tylko Zingali. Równo i pełnym zakresem. Reszta to podbarwione oszustwo. Ale rozumiem, że są amatorzy takiego typu dźwięku. To nie jest poprawny a tym bardziej najlepszy dźwięk.

http://audiohobby.pl/topic/4/7987/9


Zingali Twenty 1.12 - bo naturalnie
Jadis - bo przyjemnie
ML + JBL- bo nie klinicznie a z wykopem i kulturalnie
Nie podzielam takiego zachwytu tym co było w Bristolu ale stare nagrania i płyty są fajniejsze niż "nowoczesne".

 


http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2987704

W każdym razie to co zrobiło na mnie wrażenie w sobieskim to (kolejność bez znaczenia):
- AudioTekne
- Reimyo
- TAD
- ATC (nowe scm11 + elektronika ATC)
- całkiem fajnie grały Magnepany z Pliniusem - dużo lepiej niż ML
- Zingali

Małe koszmarki/porażki/rozczarowania:
- Sonus Faber Aida - spodziewałem się fajerwerków a było nudno i bez życia :(
- Koszmar nr 1 to Focale i Expo - załamka totalna - ktoś kto żyje z audio powinien wiedzieć, że ten konfig nie ma szans :(
- Audio Physic Avantera - kolejna zepsuta prezentacja - buczący bas i nosowy wokal :(
- Tutaj może kogoś zaskoczę ale ... Amare Musica + Bodnar Audio - przyznaję byłem tam chwilę i nie miałem szczęścia do puszczanego repertuaru ale ten zestaw zupełnie radził sobie np. z Daft Punkiem puszczanym w co drugim pokoju na okrągło (nie żebym nie lubił ;) )
http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2990566


Mnie się podobało kilka systemów, kolejność omawiania przypadkowa, nie przyznaję żadnych cenzurek:
- Albedo grające z szpulowego Akai GX 747 za genialne wokale;
- Reimyo za muzykalność i wielką kulturę grania;
- kolumny Zingali napędzane z laptopa DAC M2Tech na kablach Entreq - za to że jako jedyni potrafili udowodnić, że można ucywilizować tubę jak i to, że laptop w ogóle może grać muzykę



http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2993216

Zingali Twenty Evo rzeczywiście grały przepięknie i prawdę powiedziawszy liczę na to, że uda mi się wreszcie gdzieś posłuchać client evo
No ale jak Roger miał je w dystrybucji i nawet grały na AS to niewielu się na nich poznało, a graja te paczki,że hej!
 

 

 


 

 

 

 

CENNIK ZINGALI OBOWIĄZUJE OD  1.06.2021

 

 

 

Seria Client Nano




Client Nano  ................................ 10 500zł

Client Nano + Subwoofer ............ 18 500zł

 

 

 

Seria Zero Evo

Zingali Zero Sei

 

Satynowa biel, satynowa czerń

Zero Evo Bookshelf (podstawkowe)...  16 500 zł
Zero Sei  (podłogowe).................  26 500 zł
Zero Otto (podłogowe).................  32 500 zł


Dowolny lakier z palety RAL + drewno tulipanowca amerykańskiego. 

Zero Bookshelf (podstawkowe)...  18 500 zł
Zero Sei  (podłogowe)................  29 000 zł
Zero Otto (podłogowe)...............  35 000 zł

 

KINO DOMOWE:

Satynowa biel, satynowa czerń

Zero Subwoofer ......  9 500 zł
Zero Central horn speaker......  11 000 zł

 

Dowolny kolor lakieru z palety RAL

Zero Subwoofer ......  12 700 zł
Zero Central horn speaker......  13 700 zł

 

 

 

 

Seria Home Monitor

kolumny tubowe Zingali Home Monitor 2.8

 

 

Satynowa biel, satynowa czerń


HM 2.6 .....................................  31 000 zł
HM 2.8 ...................................... 37 000 zł
HM 2.10 .................................... 53 500 zł
HM 2.12 .................................... 105 000 zł
HM 2.15 ................................... 155 000 zł

 

Dowolny lakier z palety RAL + drewno tulipanowca amerykańskiego


HM 2.6 .....................................  35 500 zł
HM 2.8 ...................................... 43 000 zł
HM 2.10 .................................... 61 000 zł
HM 2.12 .................................. 120 000 zł
HM 2.15 .................................. 175 000 zł

lakier Ferrari ................................ 3 000 zł

 

 

 

 

 

Seria Twenty Evo

 

Kolumny tubowe Zingali Twenty 1.2 Evo

 

Satynowa biel, satynowa czerń.

Twenty 1.2 Evo ...........................  80 000 zł

Dowolny lakier z palety RAL + drewno tulipanowca amerykańskiego

Twenty 1.2 Evo ...........................  93 000 zł





 


 


 


Seria Client Name Evo

  Zingali Client name Evo



Client Name 1.5 Evo ................... 230 000 zł


 

Seria Client Evo Plus

 

Kolumny audio Zingali Client Evo 3.15

 
Satynowa biel, satynowa czerń.

Client 3.12 Evo ............................ 195 000 zł

Client 3.15 Evo ............................ 285 000 zł

Client 3.18 Evo ........................... 380 000 zł

 

Dowolny lakier z palety RAL + drewno tulipanowca amerykańskiego.

Client 3.12 Evo ............................ 223 000 zł

Client 3.15 Evo ............................ 325 000 zł

Client 3.18 Evo ........................... 435 000 zł




 

 

 

Seria profesjonalna estradowa
Z - Series Hi-End PRO

 

 Zingali Z series - kolumny profesjonalne estradowe

 

 

Z42 Compact     2x4" + 1"   - 8300zł / szt
Z44 Wertykalne 4x4" + 1" -  10 000zł /szt
Z48 Wertykalne 8x4" + 1" -  13 500zł /szt

ZB206 - Bass 2x6,5"       -  5 900zł/szt
ZB306 - Bass 3x6,5"       -  8000zł/szt

Z306FR - Bass 3x6,5" + 1" driver tuba Omniray  - 11 800zł /szt
Z406FR - Bass 4x6,5" + 1" driver tuba Omniray  - 14 800zł /szt

ZM206 - Stage monitor 2x6,5" - 11 800zł/szt
ZM208 - Stage monitor 2x8" - 16 500zł/szt


ZW210 Sub 2x10"           - 11 000zł/szt
ZW408 Sub 4x8"             - 14 500zł/szt
ZW410H Sub 4x10" Horn - 20 000/szt
 

 

Kolumny koncertowe Zingali

 

 

Wkrótce nowy salon dealerski Zingali:

AUDIO SOURCE
Łazy, Warszawa
ul. Łączności 96A

https://www.facebook.com/AudioSourceWarsaw/ 

 

 

ZAPRASZAMY na stronę:

www.zingali.pl

 

 

Pliki (5)

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl